Min bröllopstårta!

Publicerat: 2013-01-30 Kl: 16:24:34 | I kategori: Övrigt


Bättre sent än aldrig? Tänkte att ni skulle få se hur min bröllopstårta ser ut! Tog tyvärr inga bilder i dagsljus så ni får helt enkelt vara nöjda med de som finns. Rosa vitt och svart som detaljfärg var färgtemat på bröllopet och jag var supernöjd när jag insåg att det fick bli en rosa tårta och maken godkände detta!
 


Till tårtan ställde vi även fram små burkar med godis i passande färger. Hela bröllopet gick alltså i vitt, rosa och svart likså vår klädsel och dekorationen och dukningen i festlokalen. Bilder på detta finns också, är det något ni är nyfikna på?

 
Recept på tårtan har jag tyvärr inte men den är gjord på Cakeboss vaniljtårtbotten, vilken är den absolut saftigaste och godaste tårtbotten jag smakat. Sedan är det fyra laget fyllning, passionsfruktscurd, passionsfruktsmousse, hallonsylt och hallonmousse. En otroligt fräsch och god fyllning som jag faktiskt höll hemlig tills bröllpsdagen, jag ville inte riskera att göra den på tårtor innan och lessna helt enkelt! Till sist var den spacklad med citronsmörkräm som igör att det inte blir så mastigt med smörkrämen och täckt var den med SP.
 
/Simone
Kommentarer
Postat av: Marie

Helt otroligt fint!
Kan man anlita dig om man skulle vilja ha en bröllopstårta??

MVH/Marie

Svar: Hej Marie!Tack så otroligt mycket! Tyvärr kan jag inte ta beställningar så då jag bakar hemma och inte har ett livsmedelsgodkänt kök. Tråkigt men sant.

Men jag känner igen dig! (Var in på din blogg). Men varifrån det vette tusan!
Mvh Simone
Simone Wikström

2013-01-30 @ 17:16:25
URL: http://allsaint.devote.se
Postat av: Gunilla

Mycket god var den också!

Svar: Enligt mig den godaste jag gjort! :D
Simone Wikström

2013-01-30 @ 17:54:34
URL: http://www.cukids.se
Postat av: michaela- med syskon i magen ♥

wow..helt underbar! förstår att du vart nöjd med den :)

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir! :D Ja jag var verkligen nöjd med både smak och design :D
Simone Wikström

2013-01-30 @ 18:08:43
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Emelie Petersson

Åh, vilken cool tårta <3

Svar: Tackar! :D Det blir jag jätteglad av att höra!
Simone Wikström

2013-01-30 @ 18:23:31
URL: http://syrum.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, vad tokigt!
Ja, sundsvall är ju bra litet :)

Vad tråkigt med tårtan, inte många som håller din klass! :)

Svar: Ja verkligen! Kollade lite mer på din blogg och kände igen din karl med, men alltså jag vette tusan varför! Måste vara att jag sett er typ tusen gånger på stan eller så och bara ansiktena fastnat på näthinnan :P (Om ni inte bor söder om Sundsvall?)
Jo det är rätt tråkigt, men förhoppningen är att när vi har köpt hus så ska jag bygga mig ett tårtkök :D
Simone Wikström

2013-01-30 @ 20:36:09
URL: http://allsaint.devote.se
Postat av: Marie

Jo, liiiite söder om stan bor vi :)

Då får jag hålla utkik efter tårtköket med spänning, hi hi :)

Svar: Samma här :P Då kanske jag sett er på bussen eller något haha! Tjejen med galet ansiktsminne är jag det!
Hihi gör det! :) Litet och kompakt haha :P
Simone Wikström

2013-01-31 @ 21:30:32
URL: http://allsaint.devote.se
Postat av: Isabella

Jätte fin! O jätte god lät den:)

Svar: Åh tack! Riktigt god var den med kan jag lova! :DVar in på din blogg och såg att du har en sån där gammal godisgrej man hade i butikerna, riktigt frän! :D Blev smått avundsjuk faktiskt ;)
Simone Wikström

2013-02-01 @ 13:37:03
URL: http://entarta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0