Mitt dessertbord!

Publicerat: 2013-08-18 Kl: 00:53:39 | I kategori: Dessertbord


För ett tag sedan lade jag upp en hallontårta som var LCHF-vänlig, denna kom från ett helt LCHF-vänligt dessertbord som jag hade när jag fyllde år. Idag får ni se dessertborder som helhet och framöver kommer lite mer recept från dessertbordet. Det var otroligt utmanande och roligt att försöka skapa ett sammanhängande dessertbord som dessutom skulle vara utan sädesslag samt socker. Detta dessertbord utmanade verkligen min fantasi men det blev ändå rätt bra tillslut.
 
Från vänster:
Extra grädde med hallon.
Chokladpudding med grädde och smultron.
Hallontårta med färska hallon.(Recept)
Mandelcupcakes med vaniljfrosting dekorerade med ett smultron.
Citronmoussetårta med lakritsbotten.
Mandeltoppar doppade i choklad
Chokladkakor
 
Ett stort tack till min kära far som plockade alla hallon! Smultronen pallrade jag mig faktiskt ut och plockade själv, även om jag gjorde den bistra upptäckten att vårt smultronställe lär vara igenväxt nästa år. Mycket synd då man på en liten plätt kunde plocka ett par liter om man hade tur! Men jag får helt enkelt ge mit ut och leta nya ställen nästa vår.
 
/Simone
Kommentarer
Postat av: Rebecca Jöre

Ser gott ut!

Svar: Det var det med :)Kram Simone
Simone Wikström

2013-09-10 @ 12:14:21
URL: http://rebeccajores.blogg.se/
Postat av: johanna

men så gott! Citronmoussetårta med lakritsbotten lät ju alldeles fantastiskt!

Svar: Den var faktiskt den mest fantastiska av alla :)Kram Simone
Simone Wikström

2013-09-10 @ 12:15:45
URL: http://tigermysig.blogg.se
Postat av: Yohanna Svensson

guuud vad gott!

Svar: JA verkligen!Kram Simone
Simone Wikström

2013-09-10 @ 12:17:59
URL: http://yoyossecret.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad gott det ser ut!

Svar: Det var det med :DKram Simone
Simone Wikström

2013-09-10 @ 14:28:31
URL: http://gladakocken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0