Tävling om cupcake-kit!

Publicerat: 2012-09-12 Kl: 22:04:51 | I kategori: Övrigt


 
Tävla med Tårtparadiset om ett härligt cupcake-kit!

För att vara med i tävlingen måste du svara på de två nedanstående frågorna:

1. Varför ska just du vinna?

2. Vilket är ditt bästa tips för att lyckas med bakningen?

Glöm inte att ange din mailadress så jag kan kontakta vinnaren! (gäller bloggen)


Du får gärna dela bilden och gilla Tårtparadisets facebooksida alternativt tipsa om tävlingen på din blogg!

Tävlingen avslutas den 12/10-2012 kl 24.00, och vinnaren utses av en jury.

Tack till tävlingens sponsorer:
Siluett
Bagaren och kocken
DrOetker
 
/Simone
Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hej!

Jag ska vinna just för att jag verkligen behöver lite nya grejer för att komma igång med mitt bakande efter en lång och nyttig (tråkig) period. :)

Mitt bästa tips för att lyckas med bakningen är att ta fram alla ingredienser och läsa igenom receptet i förväg. Och ha god tid på sig! :) Så länge man inte stressar så brukar det sällan gå riktigt fel! :D

2012-09-13 @ 08:21:01
Postat av: Matilda

Hej Hej :D! Nu är jag sent ute, men chansar på att du läser detta ändå :D

Superfint pris som ingen skulle tacka nej till. Jag skulle jättegärna vilja vinna detta cupcakekitt. Då kan jag nämligen börja göra cupkakes som även ser god ut för ögat :) Dessutom fyller min mamma år snart, och vad passar inte bättre än några fina hemgjorda cupcakes :)

Mitt bästa tips för att lyckas med bakningen är att ta det lungt och jobba med ett leende på läpparna, då går all mycket bättre :) Lite musik i bakgrunden är också en hit hos mig!

KRAM :)

2012-09-13 @ 18:28:56
Postat av: Johanna

Ohh jag vill vinna detta cupcakekit med alla dem underbara formarna just pga alla dem underbara formarna! Tänk vad roligt att kunna leverera en kladdig chokladcupcake med en underbar hallonsmörkräm ovanpå i en av alla dem formarna. Lyx!

Mitt bästa tips? Ptja ha tid på dig tyck det är kul och tyck om det du gör! Kan man inte stå för det eller inte smaka av det kan resultatet bli därefter. Och fråga alltid om hjälp om det e nått man inte vet! <3

2012-09-15 @ 18:55:31
Postat av: Nina

Mitt bästaste tips är att våga! Våga chansa,våga experimentera, våga misslyckas för att kunna lyckas! Den som inte tror på sig själv kommer ingen vart, vill vidga mina vyer med detta paket å experimentera på hög nivå ;-) så våga våga våga! /Nina

2012-09-15 @ 20:11:19
Postat av: Sandra arveborn

Snart fyller min dotter 1 år och det hade varit perfekt till hennes kalas som jag vill ska gå i alla världens färger eftersom hon blir begeistrad när hon ser starka färger. Mitt tips för bakning är att se till så man har gott om tid för att baka, man lyckas inte varje gång, och då är det bara att börja om och göra sitt bäst en gång till :)

2012-09-15 @ 20:56:02
URL: http://pusselbit.blogg.se
Postat av: Zewe Evelinn Bergström

Jag skulle vilja vinna för att jag helt enkelt inte har råd att köpa sådana saker. Jag bakar hela tiden, nästan varje dag, men får oftast komma på andra lösningar när man ska göra t.ex. cupcakes då det blir snyggt om man använder sprits, jag använder en påse som jag klippt lite i. Det är väldigt komplicerat att få det snyggt då. Det skulle vara en dröm att vinna helt enkelt.

Tips för bakning är att tänka "allt har sin tid" och baka med kärlek, lägg den där sista handen vid bakelsen, den där sista detaljen som gör den unik och din egna.

2012-09-16 @ 00:11:07
URL: http://zewebergstrom.blogg.se
Postat av: Medina Ponjevic

Hej :)

Jag skulle vilja vinna eeftersom att mina fräldrar inte förstår sig på bakning. (Jag är 15), känner INGEN i min ålder som älskar att baka så mycket som jag gör. Mina föräldrar vill inte bidra med pengar till "bak-grejer" och så har jag inga ordentliga bakgrejer tack vare det :/

Att man aldrig ska låta någon säga till dig var som är rätt och fel när du bakar, låta kreativiteten flöda fritt och att man aldrig sk ge upp heller! :)

Kram Medina!

2012-09-16 @ 00:47:58
URL: http://dinasskafferi.blogg.se
Postat av: mmaagda

Hej !

Jag skulle vilja vinna detta kit eftersom jag är i stort intresse av bakning och tycker det är spännande samt roligt. Vad vore inte bättre än att kunna servera med snyggt strössel på toppen eller i snygga muffinsformer?

Mitt tips för att lyckas med en bakning är att ha tålamod och ta det lugnt ! läser man dessutom inte receptet ordentligt och är stressad kommer man omöjligt lyckas !

Kramar ifrån en muppryttare !
/Magda

2012-09-16 @ 19:00:36
URL: http://muppryttarna.webblogg.se
Postat av: Elise

Jag skulle vilja vinna för att kunna baka roliga och tokiga cupcakes med mina barn! Sambon fyller snart år och då vore det kul att använda allt fint och låta kreativiteten flöda!

Mitt tips är att baka med barnen och sänka kraven. Låt dem härja loss och släpp dina egna spärrar så blir det superskoj! Kanske inte så snyggt som du tänkt dig, men roligt och du kommer garanterat få mängderav nya idéer!

Delar och gillar på facebook! :)

2012-09-17 @ 13:23:51
Postat av: Emma

Jag vill vinna detta fina pris för att jag på min arbetstid bakar väldigt mkt. Då jag arbetar med socialt utsatta människor så tror jag på att en cupecake med lite färg och stil skulle göra många glada :) Så egentligen är det inte för min egen skull!

Mitt bästa baktips!!!! HA KUL, slå på lite bra musik, shaka loss me både kroppen och toppen!! (och provsmaka massor såklart )

2012-09-19 @ 21:36:46
Postat av: Sara

Hej.

Jag vill vinna detta eftersom jag har en stor passion för att baka och dekorera. Jag har dock inte möjligheten att kunna köpa alla dessa tillbehör som verkligen behövs för att kunna skapa alla dessa fina underverk. jag hoppas jag vinner så jag kan få möjlighet till att skapa och konstruera olika tårtor och cupkakes.

Mitt absolut bästa tips till att lyckas är att VÅGA, våga testa olika recept och ibland lägga till olika ingredienser.

2012-09-22 @ 16:23:40
Postat av: Sara

Åh vilken rolig tävling och fin blogg!

Jag skulle väldigt gärna vilja vinna då jag inte direkt har några cupcake saker alls vilket gör att jag så sällan kan baka det även om jag tycker det är otroligt gott! Fyller även år snart och har precis börjat baka till det så vad vore inte mer toppen än massa grejer att baka med till kalaset!? :D

Mitt bästa tips är att inte haka upp sig på recepten om det inte står att måtten måste vara exakta så kör på lite på känsla och se om du kan lyckas med nya roliga kombinationer osv. Jag försöker alltid att hitta på något lite annorlunda för varje gång jag bakar :p

2012-09-23 @ 19:08:49
URL: http://AspSara.blogg.se
Postat av: Marias Bakglädje

Oj jag höll nästan på att missa denna tävling!

Jag borde vinna för att Jag behöver inspiration till att göra något nytt och fint och dessa formar och glittret/strösselt -ja allt, var bara hur fint som helst! Dessutom ska jag sälja cupcakes på en festival i oktober och det här skulle ju passa perfekt att använda då!

Mitt bästa tips är att ha roligt, låta fantasin flöda och ta god tid på dig :) Våga testa nya saker och omvandla recepten. :) Nu håller jag tummarna!

2012-09-26 @ 10:39:33
URL: http://mariasbakgladje.blogg.se
Postat av: Sarah

Inspirationen tryter emellanåt och lite nya grejer brukar ofta "boosta" kreativiteten :)

Mit bästa tips är mitt idiotsäkra tårtbottenrecept som aldrig misslyckas. Höga fina bottnar varje gång!

2012-09-26 @ 12:14:21
Postat av: Johanna

Ååh vilka fina priser!

Jag är jättegärna med och tävlar. Jag älskar att använda mig av fina formar, strössel och annat när jag bakar. Cupcakesen blir så himla mycket finare och mer fantasifulla serverade i någonting annat än en vit, vanligt (tråkigt...) form. Jag har tyvärr på sista tiden inte haft så mycket tid för bakning då jag har börjat i en ny skola med allt vad det innebär. Det är så tråkigt och har även gjort att jag på sätt och vis tappat inspirationen för att komma på nya härliga bakverk att göra. Dessa grejor skulle garanterat få upp inspirationen igen ;)

När det gäller baktips har jag många små tips som tillsammans gör det hela så mycket smidigare, enklare och framförallt roligare. Oftast gäller det att tänka med lite framförhållning. Ta fram ingridienser i förväg så att de hinner nå rumstemperatur, läsa igenom receptet ordentligt och gärna förbereda så mycket som möjligt i förväg. Att baka ska vara roligt, rofyllt och avslappnande. Att stå där med tusen moment på en och samma gång kan oftast bara göra det hela jobbigare. Dessutom gäller det att våga experimentera och inspireras av andra. Allt blir så mycket roligare om bakstunden kan ses som en avkoppling från vardagen och en chans att få uttrycka sin kreativitet!

Åh nu blev jag jättesugen på att baka någonting... ;)

2012-09-26 @ 19:09:10
URL: http://alovelycake.blogspot.com
Postat av: Cake design Alnö

Jag vill gärna vinna det här setet eftersom jag älskar att baka cupcakes och det här setet verkligen inspirerar mig till nya kreationer att publicera på bloggen!
Mitt bästa tips är enkelt men avgörande: alla ingredienser ska vara rumstempererade när man sätter igång . synbart bättre resultat utlovas!

2012-09-30 @ 08:42:51
URL: http://cakedesign-alno.blogspot.se/
Postat av: Minna Kinnunen

Jag vill gärna vinna detta cupcake set för att cupcakes är en av det två saker jag bakar mest, det är cupcakes eller tårtor som tillagas mest här hemma. Varför jag ska vinna.. jag vet inte, är det en bra anledning om man fyller år dagen efter tävlingen avslutas? Jag vill hur som helst jätte gärna vinna så jag kan baka fin fina cupcakes till mina gäster på min födelsedags middag.

Mitt bästa tips är väl att följa receptet och att vara noggrann men att ta dessa gånger då man vågar experimentera lite extra för att upptäcka nya smaker/blandningar och på så sätt skapa sina egna recept. Det gör bakupplevelsen mycket roligare! :)

2012-10-04 @ 06:32:57
URL: http://flightmodeon.blo.gg/
Postat av: Emelie Eriksson

Jag älskar att baka och att dekorera min bakverk även fast jag kanske inte är den bästa, men övning ger färdighet! Och jag fyller 18år om några veckor och då har jag faktiskt planerat att göra banan och choklad cupcakes till födelsedagsfikat och då skulle det ju vara kul om jag vann så att jag har fina formar och något fint att dekorera med!

Mitt bästa tips är att första läsa igenom receptet och sen fundera på om det är något du kan ändra på för att få det ännu bättre och sedan testa sig fram och se resultatet, man lyckas faktiskt ganska ofta och det blir så mycket roligare om man har ett "eget" recept.

2012-10-04 @ 13:48:21
URL: http://eemelieeriksson.blogg.se/
Postat av: Jenny

1. Jag vill vinna denna tävling eftersom jag älskar, älskar, ÄLSKAR att baka! Min specialité är just muffins och cupcakes, därför ser jag denna tävling som PERFEKT för mig! Jag har bakat sen jag var runt 11-12 år, efter att det var något jag saknade i min lilla familj haha.

2. Mitt allra bästa tips för att lyckas med bakningen är att BAKA MED KÄRLEK! Baka med omsorg och varsamhet, inte bara slänga i och göra mitt i stressen. Bakning ska vara kul och kanske till och med kännas som lugn terapi, för det gör det för mig! Var inte heller rädd för att göra fel, för det är dom man lär sig utav allra mest. :)

Fortsätt med bloggandet Simone, älskar din inspirerande blogg!

2012-10-04 @ 15:19:58
URL: http://www.jennypennanstar.blogg.se
Postat av: Alva

Jag vill vinna just för att jag älskar att baka och gör det väldigt ofta på min fritid. Jag brukar bjuda vänner och familj på cupcakes för det är mitt favorit bakverk!

Mitt bästa tips är att ta ut cupcaksen när dom fortfarande är lite kladdiga i mitten, på så sätt så blir dom perfekta när dom svalnat, kladdar inte fast i pappret och blir inte brända och ihop-sjunkna som dom ofta blir om man har dom inne tills dom är torra helt igenom.

2012-10-04 @ 21:22:17
URL: http://alvasdagboksblogg.blogg.se
Postat av: Lisa

Varför ska just jag vinna detta underbara Cupcake-kit? Jo, för att jag älskar att baka, men inte alltid har den där inspirationen och glöden som behövs för att man ska orka baka. Jag blir inspirerad när jag använder mig av fina och färgglada saker, så som frosting, formar, strössel mm. Så detta kit skulle sätta fart på min inspiration! :)

Mitt bästa tips för att lyckas med det man bakar är att behålla lugnet, även om det går åt pipsvängen. För ju mer stressad man blir, desto mer saker kommer att gå snett. Sen är det alltid kul att baka tillsammans med någon och även att baka med musik i bakgrunden! :)

2012-10-04 @ 23:01:35
URL: http://Lizetthe.blogg.se
Postat av: Mari

Woohoo. Shit vad kul :).
1. Eftersom jag ALDRIG bakar, eller rättare sagt, jag KAN inte baka.Jag njuter varje gång jag kommer in på en sådan här blogg, drömmer om att jag skulle kunna göra något liknande. Och jag tror säkert att jag skulle kunna, bara jag tog mig i kragen...Så detta kit skulle komma mig väl till pass.

2. Sällskap, trevlig och glad musik, rätta ingredienser, rätt redskap och sedan har du kakan i hamn. Mer än så behövs inte =)

2012-10-05 @ 09:44:50
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Nattis

1. Jag vill hemskt gärna vinna detta fina cupcake kit då jag ÄLSKAR att baka och vara kreativ. Älskar att komma på egna recept och dekorera och ha mig! För tillfället har jag två jobb så har inte hunnit baka så mycket som jag vill, men när jag väl hinner med att baka är det en sådan skön avslappning och man behöver inte tänka på någonting annat! Bara skapa! :)

2. Mitt bästa tips för att lyckas med sin bakning är att ha gott om tid på sig, vara noggrann och baka med hjärtat! :)

2012-10-05 @ 10:37:45
URL: http://nattisdans.blogg.se
Postat av: JT

1. Jag är student och ha sällan råd att handla så mycket former, strössel etc. Men jag älskar att bakar och vara kreativ och detta kitet skulle vara perfekt för mig. Det hade varit ett sätt för mig att slappna av mitt i allt pluggande. Älskar också att formerna är så färgglada.

2. Baka med kärlek! Låt det ta tid och stressa inte. Ibland behöver man inte följa ingriedenser till punkt och pricka, ibland går känslan bättre!

2012-10-05 @ 10:51:28
Postat av: lovisa persson

1. Varför ska just du vinna?
Varför just jag ska vinna? Det största intresset jag har är att baka, men om en nogorlunda fattig student är det nog jobbigt för plånboken att få ihop ingredienserna och då mindre dekorationer och fina formar. Jag vill även vinna för att jag har så mycket nytt/nya recept nya saker jag vill pröva i muffins och cupcakes format!

2. Vilket är ditt bästa tips för att lyckas med bakningen?
Först beror det ju helt på vad man ska baka. Men något av det viktigaste är att låta degen jäsa ordentligt (jäst) och gör du muffins kakor öppna inte ugnen i onödan så kallluft kommer in, då kan ditt bakverk sjunka ihop. Gör du cupcakes så se till att muffinsarna verkligen har svalnat innan du dekorerar och glaserar =)

[email protected]

2012-10-05 @ 14:37:34
URL: http://loovap.blogg.se
Postat av: Ann-Charlotte

Mitt bästa tips är att ha rumstempurerade ägg när man bakar.

2012-10-06 @ 00:17:17
Postat av: Ann-Charlotte

Jag har precis börjat det här med tårtor och cupcakes, så detta fina pris hade varit super att få vinna. Mitt bästa tips är att ha rumstempurerade ägg när man bakar. Samt att inte öppna ugnsluckan dem första 20 minutrarna.

2012-10-06 @ 00:19:34
Postat av: Alexandra

Jag vill vinna för att jag älskar att baka, det är så otroligt avkopplande och kreativt! Däremot bakar jag sällan cupcakes just för att jag inte har några tillbehör till det utan det blir nödlösningar för allting ;)

Mitt bästa tips är att vara kreativ, att experimentera och våga misslyckas! Och att inte röra bakpulversmetar för mycket så luften går ur.

2012-10-06 @ 11:52:58
Postat av: Lilli Nyfiken - Fotbollsfru, småbarnsmama med fotografdrömmar!

1 För jag behöver verkligen VERKLIGEN uååmuntran här hemma nu, för att vi har ett "spöke" här hemma somsom gör att allt går sönder. Speciellt i köket. Nu idag delades en visp i tu, för några dagar sedan var det ballongvispen. Lite annat som gått sönder mystiskt är köksvågen, ett dlmått(delades mitt itu!), min stora underbara köksmaskin etc etc. Senaste tiden har ett stort glas, ett litet glas och en mugg gått sönder samt en tavla... Ett axplock alltså...

2 Att sikta ihop torra ingredienser både före och efter och se till att det riktigt blandas väl särskilt när det gäller bakpulver i. Slipper sprukna och platta kakor, och detta är ett så simpelt tips som räddar Många bakverk som få tänker på!

2012-10-06 @ 20:45:45
URL: http://curiousme.blogg.se/
Postat av: Linda Cathrine Liljemalm

Som student hamnar bakning och dekorationer lite i andra hand, då det är svårt att få pengarna att räka till som det är till hyra, kurslitteratur och mat. Vore därför superkul om jag kunde vinna så jag får lite fina saker att baka och dekorera med, skulle vara så roligt!

Mitt bästa baktips är att inte stressa upp sig och läsa receptet ordentligt!

2012-10-07 @ 16:35:05
URL: http://lindacathrine.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0