Dessertbordet tillhörande mumintårtan

Publicerat: 2012-05-18 Kl: 15:57:45 | I kategori: Dessertbord


Till den magnifika mumintårtan som Charlie fick på sin födelsedag hade vi även ett minimalt dessertbord! På detta dessertbord ingick tre saker, macarons, minimaränger och chokladbollar. Dessutom hade vi godispåsar till alla barn men dessa kommer i ett annat inlägg :)


Detta var nog de godasta macaronsen jag ätit. Kort och gott macrons med mörk chokladtryffel, lite som marsipanbröd fast MYCKET mer chokladsmak. Rekomenderas starkt att ha chokladfyllning i macarons.

Chokladbollar är ju en favorit på barnkalas. Jag blir som barn när jag ska få chokladbollar och det passar ju extra bar på barnkalas, för jag tror då inte jag är ensam! Den blå kokosen färgade jag enkelt i en plastpåse med blå hushållsfärg jag köpt på närmsta butik.

Även blå minimaränger (dock vart dom mer grön efter en stund i ugnen) gjorde jag av de äggvitor som blev över från macaronsen. Detta var nog kalasets favorit då alla gick och små åt av dem.

Som sagt ett litet dessertbord men tårtan fick vara superfokus denna gång då vi hade dubbelt så många bitar som gäster! Tyvärr fick vi ändå slänga nästan halva tårtan men nu är jag i alla fall säker att storleken funkar till bröllopet!

/Simone

Kommentarer
Postat av: sabina mammastårtor

gud så fint!!

Svar: tackar! :D
Simone Wikström

2012-05-18 @ 21:02:37
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: Var Dags Mat

Superfina macarons, vill så gärna testa baka men är så rädd att misslyckas. Allt ser himla gott ut!

2012-05-19 @ 15:26:43
URL: http://familjenvardagsmat.blogspot.se/
Postat av: Johanna

Vilka otroligt fina macarons du gjort! Låter riktigt gott med mörkt chokladtryffel :)

Svar: Tackar! Ja dom var nog dom godaste jag ätit!
Simone Wikström

2012-05-19 @ 22:25:11
URL: http://alovelycake.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofi / Matsafari

Åh vad härligt med blått:)

Svar: Ja :) Tycker ljusblått är en otroligt härlig färg :)
Simone Wikström

2012-06-07 @ 13:22:07
URL: http://matsafari.matmolnet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0