Dammsugare? Näe! Macarons!

Publicerat: 2012-02-02 Kl: 09:13:00 | I kategori: Småkakor


Det jag tycker är så roligt med macarons är att det går att göra så mycket olika saker med dem! Denna gång fick jag smaken av min sambo som ville ha med arrak i. Självklart sa jag och gick all in!



Avlånga och gröna, precis som dammsugare!



Självklart fyllda med choklad och arrak smörkräm och sidorna doppade i mörj choklad.


Jag gjorde även några runda som jag skippade chokladen på, snygga blev dom! Riktigt glansiga med, men det ficka inte riktigt fram på bilden...



Doppade såklart några runda i choklad med, perfekt om dom inte blir helt perfekta, det gömmer som det man inte vill se ;)



Sambon han hade sin egna lilla idé på hur dom skulle se ut, och självklart skulle han få visa det! Så här komma sambons doppade macaron!

/Simone
Kommentarer
Postat av: Denise

Hej! Dom såg så himla goda ut så ja tänkte kolla om du delar med dig av receptet?:-)

Svar: Det jag har gjort är macarons efter valfritt recept sedan gjort en chokladsmörkräm som jag smaksatt med arrakarom och doppat lite av macaronsen i tempererad choklad :) tyvärr har jag inget direkt recept på dom..
Simone Wikström

2012-11-27 @ 20:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0