Glass eller Cupcake?

Publicerat: 2012-04-11 Kl: 10:05:16 | I kategori: Cupcakes



Detta är en idé jag velat testa LÄNGE, men har som inte riktigt haft tid att göra dom. Men nu på skärtorsdagen var det dax, mamma och pappa skulle komma hit på middag och jag hade ingen dessert så då passade jag på. Det är helt enkelt en vanlig glasstrut som jag sedan pulat ner en kladdkakemuffin i och spritsat grädde på.


Mycket lätt att göra och hur kul skullde det inte vara på ett barnkalas? Fast då kanske strutar med platt botten är att rekomendera för jag har inget bra idé på hur man kan förvara dom när dom är färdiga.



Kort och gott har jag gjort såhära:

1. Baka din favoritmuffin och vispa ihop din favoritfrosting.
2. När muffinsen kallnat delar du dom i passande bitar och trycker ner i struten.
3. Spritsa med din favorit frosting och dekorera med lite strössel.

Enkelt, eller hur?

Vill du göra det enklare och snabbare? Köp muffins och en smaksatt grädde ;)

/Simone
Kommentarer
Postat av: Idad

Hej :) tack snälla för ditt besök :) wow vilken ide om att göra "glass muffins" ska absolut testa det :) kommer nog sonen gilla :P Ja han är ett litet mirakel min lilla Loke :) kram

2012-04-12 @ 09:41:50
URL: http://idalokesmamma.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Fin att se på och säkert ljuvligt god !!

Ha en mysig helg :)

2012-04-13 @ 08:39:44
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0