Pumpacupcakes med limefrosting

Publicerat: 2011-10-31 Kl: 11:57:00 | I kategori: Cupcakes


Jag och sonen gjorde här om dagen en pumpa lykta till Halloween och fick då över lite pumpakött som vi självklart inte kan slänga! Jag tänkte att det måste gå att göra något utav det, något bakverk av något slag. Cupcakes går ju att förändra in i det oändliga så jag körde på det! Detta var ett mycket klokt val då dessa cupcakes blev sjukligt goda, och de blev dessutom de saftigaste muffins/cupcakes jag någonsin smakat!

Vi behövde ju även en frosting och då kom sambon på idén med en limefrosting, vilket funkade oerhört bra till! Verkligen gudomligt gott! Så pass gott att det nästan är kriminellt att någon ska missa detta så recepten hittar ni länkar till här nedanför! Detta är alltså mina egna recept som jag exprimenterat fram, och självklart är de helt okej att använda dessa, MEN då vill jag att ni länkar hit ifall ni skriver ut de på nätet :)


De fina formarna kommer från Kalasform!
Vill du med ha fina formar från kalasform? Tävla Här!

Pumpamuffinsen hittar ni HÄR!
Limefrostingen hittar ni HÄR!

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0