Chokladcupcakes med vaniljkräm

Publicerat: 2011-10-30 Kl: 18:26:35 | I kategori: Cupcakes


Gjorde även dessa cupcakes till Me&I partyt jag hade för ett tag sedan, muffinsen blev god men vaniljkrämen och jag kom som inte överens! Även om jag hade samma recept som vanligt och gjorde på samma sätt ville den inte tjockna riktigt, men med mer äggula och mer potatismjöl så gick det tillslut! Tillslut.. Dock blev den inte riktigt lika god och glansig som vanligt, men de som kom var i vilket fall nöjda! Bara jag som är lite petig fick jag höra ;)

Älskar för övrigt att ha Me&I partyn! Så galet roligt att träffas en gäng mammor (och denna gång lika många barn, så fullt ös!) och snacka, ficka och kolla på och shoppa kläder. Ett litet avbrott från vardagen sådär.

Jag har för mig att jag hade någon fyllning i cupcakesen med men jag kan inte för mitt liv minnas vad!


Den underbara formen kommer ifrån Kalasform!

Vill du också ha underbara formar från kalasform? Tävla Här!

Ett tips är att alltid använda äkta vanilj, antingen hemgjort vaniljsocker, vaniljpulver eller vaniljstång, jag lovar smaken blir helt annorlunda och galet god! När man börjat äta äkta vanilj smakar inte längre vanillin speciellt gott! Ska lägga upp receptet på min vaniljkräm som tar ungefär lika lång tid att göra som att vispa till marsansås på påse!

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0