21 December: Mjuk pepparkaka och cake pops

Publicerat: 2011-12-21 Kl: 22:17:06 | I kategori: Julgotta


Hade en heldel små sockerkaksformar som min mamma köpt på loppis. Tycker dessa är så galet söta så jag var tvungen att testa dem, och vad passar då bättre denna tid på året än mjuk pepparkaka? Receptet jag hade till pepparkakan hittar ni HÄR! I denna variant är det lingonsylt, och galet vad gott det är!



Formar som dessa men i silicon har jag sett på någon webshop, minn dock inte alls var. Vet ni var så hör av er! Som sagt älskar dessa små söta formar, och en kaka blir lagom för en person, så praktiskt på kalas och annat!



Dessa små rackare hade jag egentligen ingen användning av, utan deras öde var utpekat redan innan de åkte in i ugnen.. De skulle bli cakeballs! Så jag smulade sönder kakorna och blandade med en lingonfrosting (ca 100g smör, 4msk fast lingonsylt och florsocker efter smak) till en fast gegga. Rullade till bollar och doppade sedan i mörk choklad och toppade med högtidsenligt rött strössel i en röd liten form! Mumsiga blev dom!


/Simone
Kommentarer
Postat av: dissertation writer

Those donuts look like fried chicken legs.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0