18 December: Mörka Chokladtryfflar

Publicerat: 2011-12-18 Kl: 11:23:00 | I kategori: Julgotta


Det var inte länge sedan jag gjorde tryfflar, men med en sambo som älskar sötsaker tar det mesta slut :) Och jag kände för att göra något enkelt julgodis. Chokladtryfflar blev det, enkelt och snabbt! (Ja förutom stelningstiden då). Sist gjorde jag ju en härrans massa smaker, men denna gång kände jag för att bara köra på en helt basic smak. Så utan minsta smaksättning har ni här Chokladtryfflarna. Och oj, dom var banne mig godast naturella tyckte i alla fall jag!



Receptet på dessa hittar ni HÄR!

Jag fick frågan av en bekant här om veckan om jag hade tips på vad man kunde göra för tryfflar som barnen (Läs: dom som inte gillar mörk choklad) gillar och ja min pojk älskar mörk choklad så jag har helt enkelt inte tänkt så långt. Men helt vanlig mjölkchoklad borde funka! Har du testat? Berätta hur det gick!



/Simone
Kommentarer
Postat av: sabina

det var ju ett test.. då hade jag grädde då smälte det inte.. jag har satin ice.. tror jag det hetér... vet du om det går o ändra bloggadress?

2011-12-20 @ 18:49:00
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: Maria Hammarberg

Har testat med ett av Leilas recept på tryfflar där jag använde mjölkchoklad istället för mörk. I dessa ingick även hallonpure, med honung och vaniljstång. Lite för söta att äta många på rad utav enligt mig men barnen verkade gilla dem.

2011-12-21 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0