Pavlova med vaniljkräm

Publicerat: 2012-05-07 Kl: 06:35:00 | I kategori: Tårtor


Allt blev kaos när min lilla pojk skulle ha sitt 2års kalas då han precis innan blev magsjuk. Och då kan man ju inte ha kalas! (vi sköt upp det och bilder därifrån kommer framöver). Men hans farmor och farfar trotsade sjukan och kom ändå den dag vi skulle ha kalas. Jag fick alltså tillfälle att fixa en extra liten tårta! Och som baknörd tar man ju alla tillfällen man kan. För att göra det rätt enkelt gjorde jag en Pavlova med jordgubbar.

Pavlova är en marängtårta med grädde och bär i princip. Här gjorde jag dock valet att ha vaniljkräm och grädde, vilket var en riktig lyckoträff! Så det var alltså Marängbotten, vaniljkräm, färska skivade jordgubbar, grädde och sedan dekorerad med jordgubbar. Verkligen galet gott! Så pass gott att min svärmor som aldrig tar en extra bit tog två!



Min kära pojk var dock precis nyvaken när det var dax för fika och såg såhär "glad" ut över sin tårta ;) När han vaknat till lite var den dock en stor favorit hos även honom! Och blåsa ut ljus, ja det är verkligen ett favorit göra!



Receptet hittar du HÄR!

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0