Hallonmacarons

Publicerat: 2012-05-04 Kl: 10:03:13 | I kategori: Macroons


Allt som oftast smaksätter jag bara smörkrämen när jag bakar macarons. Denna gång ville jag dock prova på något nytt så jag körde ner lite hallonarom tillsammans med den rosa färgen. Vad jag föredrar vet jag faktiskt inte men gott blev det!

Mellan macaronsen valde jag att ha en hallonsmörkräm, som var yummie! Oftast när jag jobbar med smörkräm höftar jag fram resultatet, lika så här. Men jag tog kanske 100g smör och blandade ner några msk fast hallonsylt (om du anser behövs så även lite florsocker från dansukker) och vispa LÄNGE! (Gärna över 30min med alla smörkräm så blir den krämig och härlig!)



Mumsiga macarons blev det i alla fall! Dessutom har jag äntligen börjat känna vad jag gillar för macarons recept och jag föredrar starkt det receptet som innehåller sockerlag. Det är lite krångligare men jag tycker dom blir så mycket bättre i konsistensen.

/Simone
Kommentarer
Postat av: sabina mammastårtor

jag har inte lyckats med sockerlag ännu

2012-05-04 @ 20:35:41
URL: http://mammastartor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0