Schlager och regnbågstårta!

Publicerat: 2012-03-14 Kl: 00:46:00 | I kategori: Tårtor


I helgen firade jag och min blivande man vår 4-års dag på samma ställe som gjorde att vi fixk upp ögonen för varandra dvs, RFSL Sundsvall och det var ju under melodifestivalen det hela skedde så finalen var ju helt enkelt det perfekta tillfället!



Tårtan som sig vart ganska enkel, med en svart text med glitterströssel, glitterkulor och självklart melodifestivalenloggan! Hade velat skriva melodifestivalen men insåg tårtans storlek och fick heltenkelt skriva schlager! (inspiration till bokstäverna hittade jag här, men insåg ärven nu att resten av tårtan vart mycket lik!)



Som kantband ville jag ha lite discokula! Hade egentligen velat ha en discokula på men orkade inte börja lära mig ricekrispie treat, så då gjorde jag istället en variant på discokula.

                                                     Tårtbrickan kommer från Siluett

Och det underbarast med hela tårtan! Det blev en regnbågstårta i Prideflaggans färger! Äter man denna ska man inte vara rädd för färgämnen men samtidigt inget man äter speciellt ofta! (Och inget jag skulle göra till barnkalas, men här var det ju vuxna människor som kan göra egna val!) Mumsig var den i vilket fall!

Tårtan bestod av:
Bastanta vaniljbottnar i 6 olika färger.
Mashmallowsfluff (ej på burk)
Limecurd
Spacklad med limesmörkräm
Täckt med SP från funcakes!

/Simone
Trackback

RSS 2.0