Vit tårta med rosor till Linda!

Publicerat: 2012-02-15 Kl: 10:58:25 | I kategori: Tårtor


Linda som vi gått babysim med var sugen på en tårta till nu när hon fyller år, och jag brukar tacka nej till tårtor när jag har skolvecka (läser på distans så är på skolan ca 1v/månad och då är det INTENSIVT!) men denna ville jag verkligen göra! Jag fick väldigt fria tyglar med bara två färger som direktiv, detta är så galet roligt men även galet svårt ibland. Denna gång ville bilden av tårtan inte alls komma upp i huvudet, och jag har inte jobbat så hårt med en design på länge!



Runt kanten använde jag en utstickare som man gör fina band med, och en sådan enkel detalj kan verkligen göra en hel tårta!  Bandet har jag liksom, rosorna och blommorna penslat på ett pärlskimrande pulver, ännu en liten detalj som gör en underbar helhet! Det syns kanske inte speciellt mycket på bilden nedan men på nedersta bilden syns det desto mera!



Jag har tyckt att det är galet svårt att göra snygga rosor, men denna gång är jag galet nöjd! Använt en ny utstickare för första gången och vi vart verkligen bästa vänner omgående. I vanliga fall brukar jag vilja kasta ut verktygen genom fönstret första gången jag använder dom, så detta är ett bra betyg! Hade dock underlättat om jag använde FP (flowerpaste) istället för SP, men man tager vad man haver ;)



Tror att det vart extra roligt att göra denna tårta då jag och Linda har väldigt lika smak (vilket jag utgår ifrån hennes inredning hemma! Skulle vilja sno hela hennes hus!) och jag alltså kan se till ur jag skulle vilja ha det :) Fick dessutom strax efter att Linda kommit hem med tårtan ett sms som löd: "Tårtan är bara helt underbart fin. Fyyyy vad duktig du är." Och hur lycjkligt blir man inte av detta? :D

Oftast brukar jag visa tårtan när den hämtas för att jag vill se reaktionerna, men denna gång hade jag redan tejpat ihop kartongen ;)

/Simone
Kommentarer
Postat av: linda Ö

Alltså jag dör så fin denna är. jag vet inte om jag vågar sätta tårtkniven i den ens, vill bara ha den kvar att kolla på.

Och du har såååå rätt, du satte huvudet på spiken, denna stil passade mig som handen i handsken :D romantiskt, lantlig och lite gullig ockås :P



Du är en pingla som tog dig ann mig även fast du jobbar stenhårt på skolan!!!!

Kärlek till dig <3<3<3<3



Sug åt dig allt "Kredditt" för den är du är du värd

Kramar Linda

2012-02-15 @ 11:46:27
URL: http://linduzzz.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jätte fin

2012-02-15 @ 12:36:10
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: simone

håller med,riktig fin.men ja är ju nyfiken vad den innehöll

2012-02-15 @ 16:03:24
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
Postat av: Linda Ö

passions frukt och choklad, mmmmmmmm

passionsfrukten med sin syrliga och fräscha smak och sedan chokladen, ojojoj som choklad glass.

PERFEKT!!!!!!



Tänk om jag kunde ha lite lite av dig i mig :P



2012-02-15 @ 16:26:08
Postat av: Bakande Sara

Jätte fin!

2012-02-16 @ 06:02:14
URL: http://bakandesara.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0