Recept: Tårtparadisets Cakepops

Publicerat: 2012-02-12 Kl: 20:00:29 | I kategori: Recept


Tårtparadisets Cakepops

Ca 16 st

 

Ingridienser:

1paket Ballerins Choko

100g philadelphia

150g Vit choklad

ca 1 msk kokosfett

ca 16st klubbpinnar eller grillpinnar

 

Instruktioner:

1. Dela kakorna och lägg chokladkrämen i en bunke och kakorna i en mixer, och mixa sedan kakorna till små små smulor.

2. Häll över kaksmulorna till bunken med chokladkrämen, tillsätt philadelphian och blanda ihop till en jämn smet.

3. Rulla smeten till små bollar (eller forma till andra figurer, jag körde på hjärtan och bollar) och kyl dessa minst 30min i kylskåpet, över natten går också bra.

4. Stoppa i en pinne i var boll och stoppa in i frysen.

5. Smält försiktigt chokladen tillsammans med kokosfettet i micron.

6. Ta ut några klubbor i taget och doppa i chokladen (Om du använder vit choklad kommer du få doppa flera gånger för att den mörka smeten inte ska lysa igenom).

7. Dekorera efter smak! Jag använde jordgubbsströssel och hjärtströssel.

8. Låt stelna i kylen. (Jag ställer dem i ett glas fyllt med socker)

 

Kokosfettet gör att chokladen blir mer flytande och lättare att få snygg på cakepopen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0