Mammas födelsedagstårta!

Publicerat: 2012-02-25 Kl: 19:50:15 | I kategori: Tårtor


Detta är alltså tårtan som gjordes precis ett år efter min första täckta och dekorerade tårta (som ni kan hitta HÄR! även denna gjorde jag samtidigt ses HÄR!) Inte jätte komplicerad men 12cm hög och härligt maffig :D



Har även hittat ett nytt sätt att använda mina bokstavsutstickare, minns inte var jag såg det men genialiskt! (med tanke på att dom sitter på en linjal typ.



Inuti tårtan såg det ut såhär och med början från toppen har vi detta:
1. SP
2. Citronsmörkräm (den godaste hittils enligt mig!)
3. Vaniljbotten
4.Chokladmousse varvat med skivade bananer. (Galet underbar kombo!)
5. Riktigt saftig chokladbotten.
6. Hallonmousse med extra hela hallon
7. Vaniljbotten



Detta är nog bland dom godaste tårtor jag gjort! Verkligen GALET gott! Funderar på denna sorts fyllning till sonens födelsedagskalas med! :)

/Simone
Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vilken skönhet! =)

2012-02-25 @ 20:02:13
Postat av: Cakedesignalnö

Jättefin tårta, jag gillar kombinationen av de rosa och vita blommorna. Och innehållet måste jag testa, mmm:)

2012-02-27 @ 14:26:03
URL: http://cakedesign-alno.blogspot.com/
Postat av: Stina

Receptet på citronsmörkrämen hade jag gärna velat ha. ;) tror du att du har lust att maila mig det eller länken till inlägget ifall du skrivit ner det :) BTW tårtan ser jättegott ut ;)



Stina

2012-03-02 @ 02:29:40
URL: http://www.tulipansbakverk.blogspot.com
Postat av: chanette

så söt och fin den vita blomman på tårtan var

2012-03-08 @ 22:24:46
URL: http://tartpalatset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0