Dammsugare ala Simone

Publicerat: 2012-08-15 Kl: 22:09:16 | I kategori: Recept


Dessa dammsugare var först planerade att stå upp med en pinne i, alltså cakepop-dammsugare. Men då jag ville spara på mina pinnar körde jag på vanliga istället. Otroligt goda är dom, och minst lika enkla att göra! Grunden här är en enkel cakepop smet, som tar ca 3min att göra. En till bra sak är att ingen ugn behövs, vilket jag tycker är jätteskönt nu på sommaren då mitt kök ändå är som en bastu.

 
 

Tårtparadisets Dammsugare

Ca 16 st

Ingridienser:

1paket Ballerins Kladdkaka

100g philadelphia

100g mörk choklad

arrakessens efter smak

500g marsipan i valfri färg

 

Instruktioner:

1. Mixa kakorna till ett fint pulver.

2. Tillsätt philadelphian och blanda ihop till en jämn smet.

3. Kavla ut marsipanen i längder några mm tjockt och rulla sedan smeten till korvar som du lägger på marsipanen och rullar ihop. Ta bort överflödig marsipan.

4. Stoppa in i kylen/frysen ca 30 min och dela sedan till bitar med en vass kniv.

5. Smält försiktigt chokladen tillsammans med kokosfettet i micron.

6. Doppa sidorna i chokladen och låt stelna.

7. Låt stelna i kylen.

 Om du har svårt att få din choklad rinnig och enkel att få snygg så är ett hett tips att smälta ner lite kokosfett tillsammans med chokladen!

Kommentarer
Postat av: Littledessert - Recept & Webbshop

Super härliga!

Svar: Tackar!
Simone Wikström

2012-08-17 @ 16:12:20
URL: http://littledessert.se
Postat av: Mary

Så himla söta!

Svar: och jag lovar att dom var minst lika goda! :D
Simone Wikström

2012-09-02 @ 19:25:30
URL: http://www.mariahellsing.se
Postat av: Lisa - Kreativ bakning ♥

Åh vad fina!

2012-09-27 @ 19:17:35
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0