Steg-för-steg: Frilled cake

Publicerat: 2011-11-10 Kl: 11:21:00 | I kategori: Tips&Trix


Nu ska jag visa hur jag gjorde vågorna på föregående tårta! Tekniken kallas frillning (frilled cake) och blir galet snygg ifall man täcker en hel tårta.

Först och främst behöver du antingen SP eller marsipan.



SPn eller marsipanen kavlar du sedan ut ganska tunt, och skär i tunna remsor enligt bilden nedan.



Sedan tar du antingen en sån skumgummibricka jag har (kan köpas på tårtbutiker på webben) eller så tror jag det funkar med en florsockrad hand med som underlag (man tager vad man haver), och rulla verktyget (eller i detta fall penselskaftet!) rätt hårt men inte hela vägen upp, så får du det lite veckade.


Sedan sätter du dessa remsor omlott på tårtan!


Inte speciellt svårt va? Hem och testa nu vet jag!

/Simone
Kommentarer
Postat av: sabina

vad smart! tack!

2011-12-12 @ 17:47:59
URL: http://mammahjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0