Helgens tårtor...

Publicerat: 2011-12-04 Kl: 20:37:14 | I kategori: Tårtor


I helgen hade jag lovat att göra två olika tårtor, en med petshop och en med bamse. Tårtorna fick jag ihop och in i kylen utan problem kvällen innan de skulle hämtas, dekorationen skulle jag göra dagen efter. Tyvärr fick jag som det verkade magsjuka under natten och ja, då kan man minsan inte ge iväg några tårtor inte! Mycket synd men sånt är livet antar jag.. Även om jag inte kunde ge iväg dem och vi var smått tveksamma till att äta dom så var jag tvungen att ta kort på hur de ser ut inuti i alla fall, för det kan jag ju inte göra speciellt ofta..

Tårta nummer 1, den skulle ha petshop som motiv.

Vi har en vaniljbotten med hemgjord hallonsylt, hemkokt vaniljkräm och sedan glasscreme. Är faktiskt inte helt nöjd med denna, mer grädde skulle det vart till en botten som blev rätt tung, men det vet vi till nästa gång!



Tårta nummer 2, bamse tårtan
I den har vi chokladbottnar, och på första lagret skumbananfluff och grädde, på andra lagret har vi chokladmousse och grädde. Detta är nog banne mig lite av en favorit hos mig, verkligen galet god!



Ja, vi var tveksamma till att äta dom, men jag kunde inte hålla mig från att smaka lite i alla fall..

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0