Kladdkaketårta

Publicerat: 2015-05-04 Kl: 11:00:00 | I kategori: Tårtor


Har som jag skrev i förra inlägget massor med bilder att blogga om. Bilder så gamla som ett år tillbaka. Detta och de inlägg som kommer direkt efter är sådana. Denna tårta gjorde jag på sonens 4-årsdag, dvs påskafton 2014. Ett år tillbaka. Tanken var att han skulle få känna att det var hans födelsedag trots att det var påskafton med påskfirande. Sonen uppskattade att käka tårta efter frukosten kan jag lova!
 



Denna tårta är nog den enklaste tårta jag gjort från grunden någonsin, men vad gör det när sonen blir överlycklig? Att äta tårta i pyjamas direkt efter frukosten hör ju inte till vanligheterna men var mycket uppskattat (inte direkt förvånande såklart). Känns som en evighet sedan vi åt denna tårta, i lägneheten med en nybilven 4åring. Nu är han 5, vi har flyttat till hus och fått en lillasyster. Tiden går läskigt fort!
 
 
Recept? Nja, det blir nog bara en kort förklaring!
 
1. Baka din favoritkladdkaka (jag gjorde en smet till 12cm springformar), eller köp två färdiga kladdkakor.
2. Vispa grädde och rensa bär.
3. Fyll med grädde och bär.
4. Garnera gärna med de fina bären! Jag valde att ha kvar bladen på jordgubbarna på toppen av just estetiska skäl.
5. Njut!
 
Som sagt den enklaste tårta jag gjort, men ibland får även bakningsfanatisker göra det lätt för sig! Även det enklaste kan bli riktigt riktigt gott!
 
/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0