Chokladpudding

Publicerat: 2013-09-08 Kl: 00:58:00 | I kategori: LCHF/Nyttigt


Denna godsak har legat uppe på bloggen en gång innan, men den är så underbar att den är värd att få komma upp ännu en gång! Tror aldrig det skett förut faktiskt, men någon gång måste ju vara den första, och denna är verkligen värd det. Denna var alltså med på årets dessertbord och var helt klart den som var mest uppskattad. Verkligen underbar chokladpudding, och de solmogna smultronen höjde den verkligen! (Även om vilka bär eller frukter som helst går bra)

 
 
Det underbara tårtfatet/kakfatet önskade jag mig av min mamma i födelsedagspresent. Hade sett det på Åhlens innan och blev helt kär i det. Maken å andra sidan har satt tårt- och kakfatsstopp då han anser att jag har aldeles för många. Men vem kan säga nej till ett underbart tårtfat?
 
 
Simones LCHF chokladpudding
6 portioner
 
Ingridienser:
3st ägg
200g mörk choklad (minst 70%)
2/3dl grädde
ev. sötning (jag tycker inte det behövs)
 
Beskrivning:
1. Separera äggen i gulor och vitor, lägg vitorna i en glasbunke eller en rostfri bunke.
2. Smält chokladen.
3. blanda chokladen med äggulorna, blanda sedan ner grädden.
4. Vispa äggvitorna till ett hårt skum.
5. Vänd försiktigt ner äggvitorna i chokladsmeten, börja med lite för att lätta upp och vänd sedan ner resterande.
6. Häll över i serveringsskålar och ställ in i kylen minst 45min. Går även superbra att göra dagen innan!
7. Servera med grädde och bär.
 
/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0