Vattenmelontårta

Publicerat: 2013-08-22 Kl: 01:13:00 | I kategori: LCHF/Nyttigt


Så enkelt, så somrigt och så GOTT! Okej, vattenmelon är sött och därmed rätt mycket kh, men någon gång ibland känns det ändå okej. Jag menar, det är ju frukt (för visst är vattenmelon en frukt?) och innehåller en hel del nyttigt. Denna tårta är en no-bake-cake, kort och gott bara vattenmelon med grädde och bär på. Hur smart är inte det?! Tyvärr inte jag som kommit på det har sett det lite här och var på nätet med olika frostingar på. Var smått tveksam till smaken men det var faktiskt väldigt gott och fräscht, även om jag tror man ska äta den ganska på en gång efter att man gjort den.

 
No-bake watermeloncake
 
Ingridienser:
1st hel vattenmelon
3dl grädde (lite beroende på vattenmelonens storlek)
1-2dl bär att dekorera med
 
Beskrivning:
  1. Skär av topp och botten på vattenmelonen så du kan ställa den på högkant.
  2. Skär av resterande skal på vattenmelonen, men försök bevara en så rund och fin form som möjligt.
  3. Spackla med grädde så det blir rakt och snyggt, ev spritsa lite dekoration på den.
  4. Dekorera med bär.
Galet enkel att göra, och riktigt god. Så passa på att testa den innan vattenmelonsäsongen är slut!
/Simone
 
Kommentarer
Postat av: Camilla

Annorlunda kanske testar!

Svar: Gör det! Jag vart glatt överraskad :)Kram Simone
Simone Wikström

2013-08-22 @ 18:32:19
URL: http://gladakocken.blogg.se
Postat av: Emelie Petersson

Vad coolt :-)
Vilken rolig idé :-)

Svar: Sett idén lite överallt på nätet och den var väl värd all uppmärksamhet!Kram Simone
Simone Wikström

2013-08-22 @ 21:10:25
URL: http://syrum.blogg.se/
Postat av: Jela - Nybliven tvåbarnsmamma

Wow, det lät grymt gott!

Svar: Det är det med! :D Så friskt och ändå mättande :)Kram Simone
Simone Wikström

2013-08-22 @ 21:20:25
URL: http://jeliz.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Vilken underbar tårta!

Svar: Åh, tackar! Kram Simone
Simone Wikström

2013-08-22 @ 21:38:02
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Anna Haeggman

Hej! Vilken fin!
Jag har sett sådana vattenmelontårtor lite varstanns men alltid undrat, -Glider inte grädden av på kanterna? Så nu passar jag på att fråga ett proffs. Glider det inte av?

Mvh Anna

Ps. Ser fram inmot recept från dessertbordet. :)

Svar: Hej! Tack! Det var precis min tanke och orsaken till att jag var tvungen att testa ;) Men faktiskt så sitter den kvar! Lät en del av den stå ett par dagar i kylen med, men grädden den hade inte glidit det minsta (om än den inte grädden var direkt god dagen efter men då är jag ovanligt känslig med).

Otroligt roligt att du läser min blogg! Din blogg var en av de första jag började kika in på (även om jag är galet kass på att läsa bloggar) när jag kom in på LCHF spåret :)

Ska försöka få in resterande av dessertbordet med =)
Kram Simone
Simone Wikström

2013-08-24 @ 17:42:32
Postat av: KONSERTFOTOGRAF

åh vad gott, vattenmelon är ju typ det bästa som finns!

Svar: Ja! Älskar också vattenmelon det är så gott och friskt :)Kram Simone
Simone Wikström

2013-08-25 @ 12:51:41
URL: http://konsertfotograf.blogg.se
Postat av: Annica

Vattenmelon är konstigt nog ett bär.... Stort bär :)

Svar: Det visste jag inte! Tack för infon!Kram Simone
Simone Wikström

2014-04-30 @ 16:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0