Väsktårta!

Publicerat: 2012-03-12 Kl: 21:15:29 | I kategori: Tårtor


I helgen hade jag Blingo party här hemma och, gjorde för första gången en väsktårta! Hade noll idéer och en väska behöver man ju när man shoppar, iaf i vanliga fall ;) Inte den bästa bilden men den är alltså vit och svart.



Men jag måste erkänna att jag tyckte det var mycket enklare än jag trott och jag är i princip nöjd med! (Vilket inte händer ofta). Bara några smådetaljer som inte är helt ok, men det fixar vi till nästa gång. För denna tårta vill jag definitivt göra fler gånger!



Nästa gång jag får möjligheten att göra denna tårta funderar jag starkt på en tutorial video eller steg för steg, vad säger ni om det?


Tårtbrickan kommer från Siluett

Tårtan bestod av:
Vita kompakta bottnar
Chokladmousse
Päronmousse
Spacklad med chokladsmörkräm
Täckt med Funcakes SP

Så nu ser jag fram emot nästa väsktårta, och med den kanske en tutorialblogg?

/Simone
Kommentarer
Postat av: Carola - Mycakes

Den blev verkligen skit snygg Simone

2012-03-12 @ 21:34:30
URL: http://www.mycakes.se
Postat av: Linda ö

Kkart vi vill se det. :-)



Och tårtan var sååååå god

2012-03-12 @ 21:48:32
Postat av: viktoria

Skit snygg ju. Ja en beskrivning vore inte fel på denna tårtan ;-) Liten fråga redan nu - Hur gjorde du dragkedjan? ;-)

2012-03-12 @ 23:33:38
URL: http://viktoriahelena.wordpress.com
Postat av: Camilla

Klart vi gärna ser en video på hur man gör denna superfina tårta :) väntar med spänning :)

2012-03-13 @ 12:27:28
Postat av: Camilla

Klart vi gärna ser en video på hur man gör denna superfina tårta :) väntar med spänning :)

2012-03-13 @ 13:45:39
Postat av: Lotte

Jätte läcker! Stilren

2012-03-26 @ 13:42:41
URL: http://lottestartor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0