Charlies 3:e födelsedagstårta!

Publicerat: 2012-06-15 Kl: 12:56:00 | I kategori: Tårtor


JA det var ju halvt kaos när min lille kille fyllde år då han mitt upp i allt blev magsjuk (tack och lov innan jag lyckats påbörja 3våningstårtan). Som den baknörd jag är var ju inte detta hela världen faktiskt ;) Jag bakade först en otroligt god Pavlova som vi bjöd svärisarna på. Sedan till själva kalasen bakade jag trevåningstårtan med mumin och för eftersläntarna bakade jag denna riktigt goda tårta!

Är faktiskt rätt nöjd med denna, speciellt då jag tänker på den lilla lilla tid som lades ner på den. Tror aldrig att jag gjort en tårta så fort förut! I vanliga fall tar en tårta med allt bakande, förberedande och dekorerande ca 10tim, denna gjorde jag nog på 3 (inkl gräddning!). Med andra ord slängde jag ihop den, ja i min värld i alla fall.



                                               Tårtbrickan kommer från Siluett
 
Fyllningarna var rester från en annan tårta jag gjort kvällen innan (minns inte riktigt men kan ha gjort ena fyllningen faktiskt) så det gick fort och är en av mina favoriter!

Tårtan bestod av:
Chokladbotten
Banangrädde
Hallonmousse
Smörkräm
Sugarpaste

/Simone
Trackback

RSS 2.0