Tårtparadisets julsenap (LCHF)

Publicerat: 2012-12-19 Kl: 17:29:00 | I kategori: Övrigt


Kollade runt på lite LCHF grupper på Facebook och googlade som tusan men inte hittade jag något vettigt recept på LCHF-vänlig hemgjord senap. Ett måste till jul! Jag fick helt enkelt experimentera mig fram till bra konsistens och smak. Jag föredrar lite sötstark senap och sötade denna gång med honung, egentligen lite väl mycket honung.. Men det är i vilket fall bättre än senapen jag gjorde förr med massor av socker och vetemjöl! Sötningen gör du som du vill med, byt ut mot sötningsmedel, agavesirap eller uteslut helt, det beror helt på vad du gillar. Och vet ni vad det bästa är? Jo, den tar kanske 10-15min att sno ihop! Enkelt och fort med andra ord!


 
Tårtparadisets julsenap (LCHF)
www.tartparadiset.se
 
Ingridienser:
1,5dl senapspulver (använde colemans)
0,5dl vatten
1,5dl grädde
2msk kokosmjöl
2msk honung (Kan bytas ut eller uteslutas)
 
Instruktioner:
  1. Vispa (jag använde vanlig handvisp) ihop senapspulver, vatten, och grädde i en kastrull och ge ett uppkok.
  2. Tilsätt kokosmjölet under vispning.
  3. Avsluta med att tillsätta eventuell sötning och vispa lite lätt tills den löst sig fint i senapen.
/Simone
Kommentarer
Postat av: Eleonore- jultävlingar!

Spännande att göra sin egen senap, är ju så gott med en bra senap till jul :)

Svar: Egen julsenap är ett måste! I alla fall i denna familj ;)
Simone Wikström

2012-12-20 @ 20:35:55
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Receptbyran.se

Hoppas du haft en bra jul och snart är tillbaka.

Svar: Haft en underbar jul, hoppas du haft desamma! Ny termin (förhoppningsvis mindre intensiv) och ny energi med inlägg på lager ska nog få fart på denna blogg igen! :)
Simone Wikström

2012-12-27 @ 23:00:26
URL: http://receptbyran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0