Mumsiga snickers (LCHF)

Publicerat: 2012-12-15 Kl: 22:06:34 | I kategori: Godis


Egentligen är jag ingen snickers älskare, jag tycker det helt enkelt är för sött. Dessa små godingar är absolut inte för söta snarare lite åt det salta hållet, på ett bra sätt! Då jag numer äter efter LCHF får man tänka lite utanför ramarna vilket kan vara lite svårt men otroligt utmanande och roligt.


Dessa åts tillsammans med min härliga kusin och hon gav dem mer än godkänt! Tänk er typ chokladigt jordnötssmör? Ja galet goda i alla fall! I love them och jag tycker absolut ni ska testa göra dom. Det bästa är nog hur snabbt gjorda dom är och hur enkla dom är att göra.

 
Pluggdagar när orken tryter känns det alltid bra att ta ne gobit och lite te eller kaffe, att det sedan är något man inte behöver ha dåligt samvete över känns ju bara perfekt. Jag brukar alltid försöka ha något sorts LCHF godis/snacks hemma just för att inte falla dit för ett sämre val. Så även om man såklart inte kan äta mängder av något sorts godis men bättre dessa än att falla för något värre, eller hur?! Receptet på dessa finner ni nedan!
 
 
 

Simones LCHF snickers

www.tartparadiset.se

Ca 14st

 

Ingridienser

150g Choklad

1dl jordnötter

2msk smör

4dl jordnötter

1tsk olja

 

Instruktioner:

1.       Smält choklad (temperering gör att den är mer lätthanterlig i rumstemp)  och ta ca 1/3 och bred ut på ett bakplåtspapper och stoppa in i kylen för att stelna.

2.       Mixa 1dl jordnötter med smöret och oljan.

3.       Tillsätt resterande jordnötter och mixa till en rätt grovkornig massa, lite chunks ska alltså finnas kvar.

4.       Platta försiktigt ut nötmassan på chokladplattan och pensla sedan över resterande choklad.

5.       Dela i ca 14 bitar.

 

/Simone

Kommentarer
Postat av: Moa

Åååh gud vad gott det ser ut! Förresten, skulle bli asglad om du kunde kolla in min blogg :) Kram

Svar: Tack! Det ska jag göra :)
Simone Wikström

2012-12-16 @ 21:17:06
URL: http://mmooaakarlsson.blogg.se
Postat av: Ana

Hej! Vill bara säga att jag provade din recept igår och det var super gott! Tack så mycket! Hälsningar från Kroatien :)

Svar: Hej! Vad roligt att höra! Från Kroatien med, lite extra roligt tycker jag! Kram Simone
Simone Wikström

2012-12-20 @ 14:38:22
URL: http://coffeeandcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0