2 December: Pepparkaksbak!

Publicerat: 2011-12-02 Kl: 12:01:00 | I kategori: Julgotta



Bilden säger allt! Pepparkaksbak med barn, hur underbart är inte det? Lyckan i de små ögonen när han får hjälpatill är ovärderlig! Så dagens tips är att ta er tid att baka med era barn nu runt Jul, för jag anser att julen inte ska bestå av stress, det ska vara en njutfull högtid! En högtid där det är helt okej att fuska med små saker som köpt pepparkaksdeg, pepparkakshus och mycket annat!

Jag vet att så många stressar sönder sig under julen, och visst är det mycket mycket mycket som ska göras och fixas och donas, det är det! Men fundera, vad är viktigt för just dig? Julen är en högtid att njuta av och det vill jag att alla mina läsare ska göra!

Här hemma försöker vi börja i tid med julsakerna, mest för att jag vill göra SÅ mycket, men totalvägrar den stress som lätt blir. Vi grejar på lite pö om pö och försöker njuta av det vi gör, och vet ni? Allt behöver INTE bli perfekt! Lät barnen hjälpa till!

Visserligen vill jag ha gärna allt på mitt sätt, men jag låter det vara! Och såhära blev några av min älskade unges egenbakade pepparkakor:



/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0