12 December: Marsipanbröd

Publicerat: 2011-12-13 Kl: 22:32:54 | I kategori: Julgotta


Köpte dessa två supersöta silicon formar på Clas Olsson för ett litet tag sedan, de är ca15cm höga och kostade runt 15kr/st. Mycket trevligt tyckte jag och slog till på en av varje. Vad jag skulle ha dessa till visste jag dock inte när jag köpte dom.



Kom dock ganska fort på ett galet trevligt julgodis! Marsipanbröd med mörk choklad. Jag älskar marsipanbröd! Så jag penslade helt enkelt insidan med tempererad mörk choklad. Detta gjorde jag säkert tre gånger för att få ett hållbart tjockt chokladlager. Sedan fyllde jag insidan med köpt marsipan. Galet enkelt!



Chokladen blev förvisso lite överhettad, men ja jag lyckades i alla fall temperera den för första gången ungefär! Snögubben den sprayade jag med pärlemor färg, då den såg ännu värre ut!



Man kan helt enkelt inte vara bäst på allt första gången.. Men har tänkt göra mera chokladpraliner (liten storlek då!) och kanske lyckas lite bättre då i alla fall :) Det återstår att se..

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0