Härliga cupcakes!

Publicerat: 2012-09-11 Kl: 10:54:09 | I kategori: Övrigt


Tyvärr har jag missat skriva upp receptet på dessa cupcakes men det är i alla fall saftiga chokladcupcakes med marängfrosting. Den vita frostingen är ren varmvispad maräng frosting medan den gröna har smak av päron. Egentligen fanns det ingen anledning att göra dessa, förutom att jag ville träna på spritsning. Dessutom är jag på jakt efter en frosting som inte är så mastig som många är. Marängfrosting är absolut mycket lättare att äta, men då består det ju till stor del av  luft med, vilket jag gillar!
 
 
Blommorna är mycket enkla blommor i sugarpaste som jag låtit torka ett par dagar. Vill man att dom ska torka fortare är flowerpaste att föredra.
 
 
Chokladcupcakes med päronfrosting var riktigt mumsigt måste jag säga. Men då är ju päron och choklad en ganska traditionell kombination med. Päronsmaken här var så pass enkel att jag fuskade med lite päronarom och karamellfärg. (Det är okej man får fuska med smaker, ibland).
 

Formarna kommer från Siluett
 
Som ni ser på bilderna var det ett tag sedan dessa bilder togs, rättare sagt tidigt i somras. Därav att jag inte har receptet med, det har som försvunnit.. Men gör jag om dessa så ska ni självklart få receptet!
 
(BTW ikväll kommer förhoppningsvis en tävling upp på facebboksidan!)
 
/Simone
Kommentarer
Postat av: Helena

Fina cupcakes! Jag gillar också marängfrosting bäst. Har testat några gånger med olika smörkrämer men inget slår en riktig marängsmet :)

2012-09-18 @ 21:50:47
URL: http://www.klarafardiga.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0