Vit och grön bröllopstårta med rosor

Publicerat: 2012-10-09 Kl: 11:05:00 | I kategori: Bröllop


Ett par vänner till mig gifte sig i Juli i år, och bad mig göra bröllopstårtan. Vem var jag att tacka nej när dom hela tiden försörjer mig med studentlitteratur? ;) Skämt åsido, det är en otrolig känsla att få förfrågan om en bröllopstårta! Att någon tycker man är så duktig att dom litar på att jag ska göra deras bröllopstårta sådär som dom drömmer om. Galet! I tårtan utgick jag från brudens bukett som skulle bestå av röda rosor, vita mini gerberer och murgröna. Själva temat på bröllopet var även grönt.

Istället för att skriva namnen på tårtan valde jag att göra ett oblam med parets bokstäver, samt tre hjärtan som symboliserar brudparet samt deras lilla dotter. Älskade oblemet! Och är smått bitter att jag inte alls fick till något liknande till mitt och makens bröllop i september (men A och S var tydligen ingen bra kombo..).



Utöver våningstårtan blev det även två mindre extra tårtor i samma tema.  Jag funderade först på att göra dom exakt likadana men det kändes så tråkigt så det blev två olika. På våningstårtan med rosorna ser det kanske lite tomt ut på toppen, men det är inte en miss utan där skulle bröllopsparet stå!

 

Har inget recept på dessa tårtor men det var två olika sorters tårtor. En med hallon/choklad och en med päron/choklad om jag inte minns helt fel. Det var ju som ett tag sedan!
 
All lycka till Henke&Lina!
 
/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0