Hjärtliga macarons <3

Publicerat: 2012-03-07 Kl: 00:55:00 | I kategori: Macroons


Dessa macarons var det ett bra tag sedan jag gjorde! Tanken var att det skulle vara till alla hjärtans dag, men så kom det ju ett tidningsreportage och då vart dom som bortglömda.. Men här är dom!



De på bilden ovanför är vanliga runda som jag färgat med extra röd pastafärg och sedan precis när jag spritsat ut dem strösslat på lite strösselhjärtan! Förutom att några fick vara i ugnen lite för länge så vart dom ju faktiskt rätt bra :) I dessa har jag en chokladsmörkräm.



Sedan gjorde jag några som ser ut som hjärtan med, men tydligen kan man inte lägga macarons på en varm plåt innan de stoppas in i ugnen ;) Gjort misstaget förut men tänkte mig inte för.. Så de macaronsen ovan är helt enkelt de som var MINST spruckna! Shame on me! Men även den bästa kan göra fel... Macaronsen ovan är i alla fall fyllda med hallonsmörkräm, mycket gott! Har sett recept på hallonsmörkräm förut men inte vågat med tanken på "det kan ju aldrig bli gott!" men så hade min PAPPA ätit dom godaste macaronsen hittills och i dessa var det hallonsmörkräm. Och vem hade gjort dom då? Jo en underbar kvinna som nog alltid kommer vara snäppet bättre, dvs min älskade FARMOR på 82 år! Jag erkänner mig för alltid besegrad av henne, och det gör mig ingenting!

/Simone
Kommentarer
Postat av: Sabina tårtgalen

Jag lyckats inte med dem. Blir fel hela tiden :(

2012-03-07 @ 13:31:14
URL: http://mammastartor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0