Batmantårta!

Publicerat: 2012-03-18 Kl: 20:04:18 | I kategori: Tårtor


En vän jag kännt sedan vi hade små nyfödingar i famnen undrade om jga kunde göra en tårta till hennes son som fyllde 2 (dvs är en månad äldre än min pojk), och batman var motivet! Jag kunde göra platt dekoration om jag kände att moddelerandet var för svårt, men jag kände att någongång ska jag ju också utmana mig själv! Så det blev en stående batman!

                                    Tårtbrickan kommer från Siluett

Okej, helt nöjd är jag inte med batman, finishen kunde varit så mycket bättre.. MEN med tanke på att jag sällan moddelerar figurer (mest för att jag tycker det är sjukt svårt!) så är jag galet nöjd faktiskt! Barnet som tårtan var till var minsat sagt nöjd, lika så storebror och mamma och pappa!



Jag testade dessutom ännu en sak jag aldrig gjort, det blev en explosionstårta! Aldrig testat det förut. Dessutom ville jag ha explosionen i två färger så jag gick all in helt enkelt. Samma här att jag är nöjd, men känner att finishen kunde varit bättre, dock är det nog bara jag som tänker på det ;) På flikarna skrev jag sedan bokstäverna i namnet, rätt tufft! Och hur gammal han blev fick bli på strålen från strålkastaren där batmanmärket annars är :)



På sidorna körde jag en stad med olika hus. Så det blev verkligen en tårta med EXTRA ALLT! Jag som annars gillar stilrena tårtor älskar faktiskt designen på denna!



Den andra tårtan från kalaset gjorde mamman själv, och då med ett batmanmärke.

/Simone
Trackback

RSS 2.0