Midsommar!

Publicerat: 2012-06-21 Kl: 12:36:50 | I kategori: Övrigt


Imorgon är det midsommar och jag ska göra min allra första smörgåstårta! Dessvärre har jag ingen dessert till midsommaraftonen men med lite prat med en kollega tror jag nog jag har en idé som även passar svärföräldrarna som äter LCHF. Ja, jag kan ju inte båda stoppa i dem smörgåstårta och sedan ännu mera icke-LCHF mat, det känns ju inte så sjysst... Bilder på detta kommer såklart senare, och förhoppningsvis även recept. Ska helt klart köra på recept och bilder i samma inlägg framöver, det blev bara så perfekt nu när man även på blogg.se (som är min bloggportal) kan ha samma inlägg i flera olika kategorier.

Men för att ni ska få lite tips inör midsommar i alla fall kommer nedan lite länkar till tidigare tårtor/bakverk jag gjort som är sommriga och härliga och perfekta till Midsommar! Bara att klicka på rubrikerna så kommer ni till inläggen.
 

Enkel midsommartårta:
En oerhört snabb och enkel glasstårta som är gudomligt god. Allt kan köpas på närmaste butik och den tar inte många minuter att sno ihop. Vill man så kan man såklart lyxa till det och göra allt från grunden!
 
En gudomlig Pavlova:
Gjorde den för ett tag sedan til svärföräldrarna och den är verkligen otroligt god och SOMRIG! Den perfekta midsommar tårtan! Inget konkret recept, men en beskrivning av innehållet finns såklart och även här kan du göra det mer eller mindre lyxigt genom att göra allt från grunden eller köpa färdigt :) Även om jag rekomenderar att i alla fall göra marängen själv.
 
Regnbågstårta:
Vill du lägga ner lite mera tid så smakar denna tårta otroligt fräscht och gott! Trodde jag hade recept på den men tydligen inte... I alla fall är det en regnbågstårta med 6st olikfärgade bottnar och mellan har jag lemoncurd och marsmallowfluff. För att få bottnarna delar du helt enkelt upp tårtbottensmeten i olika skålar och färgar med lite karamellfärg eller som jag använder pastafärg. Lemoncurd går att köpa, men annars googla det är faktisktinte svårt! Samma gäller marsmallowfluff.
 
 
Glad midsommar, njut och ät massor av sill och jordgubbar!
/Simone
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0