Flickig tårta till Novalee!

Publicerat: 2012-01-29 Kl: 12:47:00 | I kategori: Tårtor



Novalee fyllde ett och hennes mamma ville att jag skulle göra en tårta för 25pers till henne. Ett ypperligt tillfälle tyckte jag, att få göra en våningstårta! Min första riktiga faktiskt. De två våningarna är i ganska samma storlek (20 och 24 cm) och därav ser dom ganska lika stora ut.



Vid skarven mellan de olika lagren gjorde jag  blommor i mörkt rosa, ljust rosa och vitt. Namnet och ettan sprayade jag med pärlemorfärg, som såklart tog slut och jag fick måla vissa delar med pärlemor (tack och lov inget som syns). Nedersta lagret passade jag på att göra "kuddmönster", även här första gången och det gick rätt bra faktiskt! Tycker det är så galet fint!



På slutet av namnet satte jag på båda sidor prinsesskronor, tyckte det var ett litet Charmigt avslut!

Innehåll:
Vaniljbottnar
Hallonmousse
Banangrädde
Spacklad med citronsmörkräm
Täckt med Ballinas SP

/Simone
Kommentarer
Postat av: Eleni

Ska ni?! Vad roligt!! Grattis! :) Schalins har en massa fina ringar. Hoppas ni hittade något som ni gillar! :)

2012-01-30 @ 19:54:18
URL: http://elenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0