Choklad och rom kakor

Publicerat: 2012-02-15 Kl: 10:24:00 | I kategori: Småkakor


Min underbara fästman har tjatat i veckor om att han vill ha småkakor att knapra på, jag har dock inte haft varken motivation eller tid så det har inte blivit av. Förns nu! Och självklart körde jag på fler än en smak, för mördegskakor är så galet enkla att laborera med! Jag gjorde tre olika sorter och här är den första!




På dessa ville jag testa en ovanlig kombo i mördegskakor men en annars ganska traditionell kombo. Det ljusa smaksatte jag med romarom och det andra är ju som ni ser smaksatt med kakao! Riktigt gott enligt mig och sambon!

Receptet på mördegen är från "Sju sorters kakor" och sedan har jag smaksatt efter vad jag tycker blev lagom :)

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0