Bakning VS Viktväktarna?!

Publicerat: 2011-09-12 Kl: 19:04:46 | I kategori: Allmänt


Jag har inte skrivit om det förut, mest för att det inte har så mycket med bakning att göra, men jag är med i viktväktarna och har en lång färd framför mig, men även en liten färd bakom mig. Jag har en heldel att gå ner och räknar med att det kan ta upp mot 2 år. Okej jag skulle säkert klara det på mindre än 1 år OM INTE.. jag var sådan baknörd! Varje vecka får jag höra av min konsulent att jag då alltid utmanar ödet (vågen) med allt mitt bakande, och visst gör jag det! För jag måste ju smaka när jag hittat på ett nytt recept eller när jag testat ett nytt recept, och sedan vill man ju gärna smaka på den man bakat med och konstatera att man lyckats!

Ja det är inte bara inte, men jag kan lova att jag är grymt lycklig över det nya programmet som faktiskt tillåter mig att baka som jag gör! (Ok fick det med förra med men det var inte möjligt) Bonuspointsen är min underbara räddning!

Men gud så jobbigt det är när det är som ikväll, jag är aldeles för baksugen för mitt eget bästa! Oftast vill jag baka något speciellt, men inte nu, nu vill jag bara BAKA! Men baka innebär ju även att jag lär smaka och det tillåter inte pointsen idag, då jag bakade 3!! olika sorter igår, och självklart behövde smaka alla.. Jag får helt enkelt lägga band på mig själv idag!

Att vara baknörd och dessutom hålla på och gå ner i vikt är ingen superkombo, men i slutändan handlar det ju om att hitta en bra balans, där både får plats. Och visst är jag på god väg, men oj vilket arbete som återstår! Och det svåraste av allt kommer ju i slutet, när jag ska stanna på min målvikt, där är den riktiga kampen!

Jag håller på med ett viktväktarrecept på 1p muffins, men det är lite testning kvar på det, men har ni tur så kanske jag lägger ut det! :D När det är färdigt dvs ;) (Och det kommer smaka minst lika bra som vanliga muffins!)

Ja så nu vet ni det! Någon mer som försöker kombinera bakning med viktnedgång kanske? :)
Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jag ahr inte riktigt samma problem. Dock har jag en vän, utan att nämna namn som bara ÄLSKAR att baka. Hon kan ta med sig sakerna på skolan också. Så jag smäller i mig en påse med choklad och banan muffins, URGODA!! Men utan att tänka mig för. Hon bakar mycket gott kan jag säga dig.. Men hon bör sluta bjuda :P För omgivningens hälsas skull ;)

2011-09-12 @ 19:23:14
URL: http://frokenlundh.bloggplatsen.se
Postat av: Madde Näslund

Jaaaatack till att få norpa ett fulländat vv-muffinsrecept av dig.. Dom är ju ofantligt tråkiga om man bara gör dem rakt upp å ner. och sen är det ju alltid trevligt att nån med bakskills gör det bättre ;) Stor kram och fortsatt lycka till med vv! Hejja hejja!

2011-09-12 @ 19:27:17
URL: http://maddemedandraord.blogg.se/
Postat av: Veralena

Tack! Japp, vi ska bli en till den 7 februari :)

2011-09-13 @ 22:27:46
URL: http://Vdeak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0