Bakabstinens! ;D

Publicerat: 2011-09-07 Kl: 22:05:24 | I kategori: Allmänt


När det är skolvecka för mig hinns inte bakning med knappt alls då jag åker hemifrån 0640 och kommer hem strax efter 18 och därimellan har sisådär 8timmar föreläsning och gärna behöver renskriva när jag kommer hem (eller totaldäcka i soffan!) men oj vad baknerven skriker! Så idag har jag passat på att mixa lite mandel med min nya mixer! Och galet mycket bättre resultat samt så mycket mindre ansträngning! Wonderful!

Jag köpte ju en ny assistent/köksmaskin eller vad det heter, ska ta kort och visa någon dag! Och grymt nöjs jag är med mixern! Med tanke på att vår förra knappt kunde mixa VATTENMELON! (Hade nippra på vattenmelonsmoothie för någon sommar sedan och köpte för detta endamål en galet billig mixer på rusta, tänkte att den funkade som den skulle men skulle krascha fort, men tji fick jag!) Så detta var bara så underbart! :D

Är även galet sugen på att testa göra hasselnöts macroons så tror jag ska skolla lite hasselnötter med, när jag väl är igång!

See you later alligator!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0