LCHF biskvier

Publicerat: 2011-10-18 Kl: 12:33:00 | I kategori: Småkakor




vi skulle få besök av mina svärföräldrar + ett par vänner till dem, och då mina svärföräldrar är LCHFare kände jag att det var ju en lite rolig utmaning att fixa LCHf-fika! Utmaningar gillar vi! Dessa vart såklart inte speciellt söta, men rätt goda ändå med den mörka chokladen! Tror dock att en LCHFare uppskattar dem mer än en sötfantast som mig ;) Svärmor ville iallafall ha receptet och jag tänkte vara så snäll så jag lägger upp det här! Ni får mer än gärna låna, MEN då vill jag att ni skriver mig som källa såklart ;)

Nu är det ju så att alla är olika stränga på LCHF och dessa innehåller ju lite honung, men jag anser dem ändå vara LCHF vänliga :)

Simones LCHF-biskvier

Ingridienser:
2 äggvitor
100g malen mandel
2dl riven kokos
1,5msk flytande honung
ca100g mörk choklad

Hur gör jag?

1. Mixa mandel och kokos tillsammans så kokosen blir mer finriven.
2. Blanda ner äggvitor och honung.
3. Klicka/spritsa ut på en plåt klädd med papper.
4. Grädda i 200 grader 10-15min, huvudsaken är att de ska få fin färg!
5. Smält den mörka chokladen och temperera vid behov, doppa sedan biskvierna i chokladen och låt stelna!

Enkelt va! Som sagt inte jätte sött, men perfekt liten nyttig godbit till kaffet, även för icke LCHFare ;)

/Simone
Kommentarer
Postat av: Gunilla

Dom var jättegoda! Kul att få receptet, ska prova att göra dom.

Du får träna mer på att testa LCHF-bakning...en utmaning!

2011-10-31 @ 16:24:57
URL: http://www.cukids.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0