Mörka choklad tryfflar

Publicerat: 2011-11-18 Kl: 10:26:55 | I kategori: Julgotta


Fick ett litet fnatt härom veckan och gjorde mig ett helg gäng med chokladtryfflar! Mörkchoklad tryfflar vart det i så mycket som 7 olika smaker! Vilka jag tänke presentera här! Receptet hittar ni däremot HÄR! (kommer imorgon)



Älskar också att jag har en ursäkt att ta fram julburkarna ;) Som egentligen ska fyllas med saker som kola och saffransbiscotti så de alltid kan pryda mitt köksbord, men så långt har jag inte kommit ännu.. Men jag lovar att lägga upp en bild när jag kommit dit ;) Men visst ser det bra mumsigt ut med tryfflar?



Här kommer smakerna jag använde och lite kort vad jag tyckte om dem!

Jordnötssmör - En galet god tryffel, tog FORT slut här hemma!

Nutella - Need I say more? Vem älskar inte nutella?

Apelsin&Chili - Min stora favorit! Romerskabågar med ett litet sting måste jag nog påstå! Idén kom till genom att jag ville blanda min favorit (Chili) med något som sambon gillar (han gillar ej chili i choklad) och körde då på denna blandning, och enligt mig blev den underbar!

Rönnbär - En lite speciell smak, men den som är lååångt över förväntan! Kan även tänka mig att lite chili i denna skulle vara pricken över i:et!

Honung&havssalt - Lite mer traditionell, och mumsig är den med! Tror inte jag behöver förklara så mycket mer?!

Kaffe -
Sambon älskar´t! Kaffesmak är ju alltid kaffesmak!

Ingefära -
Mumsigt! Är just nu inne i en ingefära period och har ingefära i allt! (Dock har ni inte fått e allt ännu men det kommer!)

Älskar att använda mig av saker jag har hemma, och avskyr att behöva planera och åka och köpa saker för att baka, så förutom att jag köpte chokladen så tog jag smaksättningar efter vad vi hade hemma, och det är verkligen att rekomendera då man lätt hittar smaker man inte använt förut! Och gör som jag om du vill testa många nya smaker, dela receptet på 4 så får du inte så många, ifall din smak helt enkelt inte fungerar!

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0