Citroncupcakes med maräng

Publicerat: 2011-11-02 Kl: 11:40:00 | I kategori: Cupcakes


Härligt citroniga och syrliga cupkakes gjorda på en citronmuffin och fyllda med lemoncurd, på toppen har jag spritsat italiensk maräng som jag brännt av med en liten gasolbrännare. Visst låter det gott?

MEN.. oj vad jag misslyckades! Muffinsen blev aldeles för bastant, inte alls sådär luftig man vill ha den, och lemoncurden blev även den inte som den skulle utan aldeles för sur, inte sådär härligt syrlig som den ska vara. Då har vi en del kvar och det är marängen, insåg att sockret var slut, och tänkte att det ska ju ändå smältas med vattnet (italiensk maräng görs med sockelag) och då borde det ju bli socker som socker, right? Nej inte direkt! Marängen blev nästan pulvrig och konstig, inte alls speciellt god! Jag bestämde mig alltså att inte servera dessa på Me&I partyt (till vilket jag även bakat dessa!). Min kära säljare ville ändå smaka och det fick hon och tycktejag var aldeles för kritisk till cupcakesen (detta tycker jag verkar ligga lite i naturen om man bakbloggar) och gav dem iaf godkänt så de blev trotsallt serverade.


Den underbara formen kommer från Kalasform!

Vill du också ha underbara formar från kalasform? Tävla Här!

Visserligen inte speciellt goda cupcakes, men tycker ändå de såg rätt charmiga ut! :)

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0