Båt tårta

Publicerat: 2011-11-09 Kl: 12:05:00 | I kategori: Tårtor


En bekant till mig ringde då hon hört av min mamma att jag gör sådana fina tårtor (de har jobbat tillsammans) och ville själv ha en till när hon fyllde år, och visst fick hon det! Hon gav mig lite att bita i då jag fick lite bilder på hennes båt, och det var den som skulle vara på tårtan! Visste inte alls hur jag skulle få till det i början, hade långt ifrån en klar bild i huvudet, men jag tänkt att jag kör på och ser var jag hamnar, är ju inte värre än att göra om ;) Men efter lite piller så var jag hyfsad nöjd i alla fall. Vågorna under båten har jag "frillat" ochhur man gör detta kommer upp som en steg för steg beskrivning imorgon! :) Mycket enklare än man kan tro, och inga fancy verktyg behövs!



Tårtan är gjord på vaniljbottnar, med hemkokt hallonsylt, hemkokt vaniljkräm och massor med grädde, dessutom spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan! Tårtan blev sisådär 12cm hög! Mycket mastig kan ja tänka mig!
Lagren såg ut såhär uppifrån och ner:
Botten
ca 1½cm lager grädde
ca1½cm lager vaniljkräm
Botten
ca1½cm lager grädde
tjockt lager hallonsylt
Botten

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0