Tårtor på g!

Publicerat: 2011-06-22 Kl: 10:14:06 | I kategori: Allmänt


Jag har som sagt bilder på kameran hemma som ska läggas in, vet dom ej när jag ska hinna.. Jobbar för tillfället heltid, och tiden räcker som inte till på samma sätt som när man pluggar heltid på distans och dessutom har lätt för plugget ;) Därav att det inte blir så mycket tårtor den kommande månaden heller.. MEN i helgen är det midsommar och 2 tårtor ska göras, samt hi-hat cupcakes som min mor "beordrade" mig att göra till midsommar ska bli kul att testa! OCh dessutom inte gå några genvägar ;) Så bild på dessa saker kommer såklart komma upp! Så inlägg kommer det bli! Tänkte lägga in allt samtidigt och köra på tidsinställda inlägg så ni ska få något att kika på varje dag ;)

Sedan är det ju 1 stort tårtprojekt i slutet på Juli och ett mindre i samma veva. Dvs 2 bekanta som ska ha bröllopstårtor den ena ska ha för 80pers och den andra ska bara ha 1 tårta, men det blir ju som litegranna iaf!

Är dock fundersam på hur mycket tårtor jag behöver göra till 80 pers, har form på 24 och 20cm 1 tårta kan vara vånings, men sedan ska det vara fristående tårtor. Mina brukar bli ca 7cm höga. Någon annan bakbloggare som har en idé?

/Simone
Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kolla här hur dom räknar ut bitar på en tårta http://www.tartdecor.se/tartinspiration-1/beraknatartbitarochsugarpaste.html

Det är ju en ganska bra riktlinje så man vet på ett ungefär hur många bitar per tårta de är.

2011-06-22 @ 15:04:33
URL: http://kaksmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0