Midsommartårta!

Publicerat: 2011-06-27 Kl: 13:55:24 | I kategori: Recept


Gjorde självklart en midsommartårta till mig och familjen, MEN glömde helt bort att ta kort, men kanske lika bra då inget med den tårtan gick speciellt bra haha! Men det är i alla fall en MYCKET enkel tårta att göra, och oerhört god! Denna tårta gjorde alltid min mamma till skolavslutningen så den är VERKLIGEN sommar för mig!

Ingridienser:
1 köpt marängbotten
1l vaniljglass
5dl vispgrädde
2l jordgubbar

Hur gör jag?
1. Ta fram glassen så den mjuknar lite och rensa jordgubbarna, samt skiva 3/4 av dem.
2. Vispa grädden.
3. Lägg ena marängbotten på ett fat, lägg på glass sedan grädde och ½ av de skivade jordgubbarna.
4. På med den andra bottnen, glass, grädde och jordgubbar.
5. Dekorera med resterande grädde och de oskivade jordgubbarna!

För att göra den ytterligare fancy och godare såklart, är det ett hett tips att göra egen glass och egna marängbottnar. Detta hade jag inte alls tid med dessvärre.. Men den är grymt god med köpta ingridienser med!

En tårta ALLA kan göra!

Våra bottnar blev dessvärre kraschade, så jag ficke tt stort berg istället, men lika gott för det! :D

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0