22 December: Pepparkaks macroons med lingon

Publicerat: 2011-12-22 Kl: 11:27:00 | I kategori: Julgotta


Testade nyligen ett nytt och enklare recept på macarons, mycket enklare var det. Men jag vet inte riktigt vad jag tyckte om resultatet, inte helt ok. Däremot vart andra omgången bättre så jag tippar på att det helt enkelt handlar om att lära känna receptet lite mera :) Återkommer med recept när jag har testat det lite mera!

Dessa är fyllda med en smörkräm smaksatt med lingonsylt :) (Har inget recept, men ca 100g smör, 4msk fast lingonsylt och florsocker efter smak, vispas fluffigt med elvisp).



Inte speciellt glansiga, lite toppiga (även om jag bankade plåten i bordet åtskilliga gånger med all min kraft..) men som sagt tror jag måste lära känna receptet. Smeten blev helt enkelt för tjock, och det är jag rätt säker på berodde på att jag rörde för lite.


Sedan måste jag säga att jag älskar min mobil kamera! Tar numer ALLA bilder med denn, och är trots min brist på foto talang galet nöjd med dessa bilder! Taget med min Xperia Arc S, och utan fotostudio, med vanliga lampor och helt enkelt inget fancy :)

/Simone
Kommentarer
Postat av: Sabina-tårtgalen

Är de svårt och göra? Jag har inte vågat göra dem. Ett bra redigerings program är instagram på mobilen

2011-12-22 @ 12:07:55
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: article writers

Seems too heavy for my stomach to handle.

2012-01-11 @ 11:32:31
URL: http://e-writer.org/article.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0