13 December: Marsipan tomtar!

Publicerat: 2011-12-13 Kl: 22:40:00 | I kategori: Julgotta


Marsipangrisar i all ära, men är inte dessa tomtar snäppet sötare? Hittade inspirationen på DENNA blogg och kunde inte låta bli att göra snarlika! Vad jag ska ha dom till? Ja det får framtiden utvisa..



Det var från början sju små tomtar, men med ryggen vänd lyckades min lilla älskling sno åt sig en fort som vinden! Det är fascinerande ibland hur en 1½åring kan vara så förbenat snabb! Gott tyckte han att det var i alla fall, och tur var väll det så det inte gick till spillo!

Tanken var att vi (Jag och sonen) skulle göra marsipanfigurer tillsammans, men då han efter 30sek smakat på marsipanen och konstaterat att det är gott fick jag inse att det inte gick. Eller ja han gillade det, men varenda bit han fick åkte ner i magen, och allt för mycket socker för en liten plutt är det måste jag påstå. Men har ni större barn är det ett mycket roligt pyssel att göra tillsammans! Jag vet att jag tjatar om att vi ska göra saker tillsammans nu under jul, men det är ju vad hela julen är! (Egentligen.. tyvärr tappar vi det fokuset lätt med allt det materiella..)



Tomtarna skimrar lite med, även om det inte syns så bra på bilden. Tog helt enkelt pärlemospray från högt ovan och sprayade. Utöver det är tomten nästan helt i marsipan, bara det vita som är i SP :)

/Simone
Kommentarer
Postat av: Milli

Tack så jättemycket för tipset angående mjöl! Hade ingen aning om det alls men nu vet jag :)

2011-12-14 @ 15:02:53
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0