11 December: Brända mandlar!

Publicerat: 2011-12-11 Kl: 20:49:25 | I kategori: Julgotta


Idag är det treje advent, och herre gud vad tiden går fort! Jag hinner som inte riktigt med tempot på tiden känns det som! Men mycket får jag gjort i alla fall, och äntligen vågar jag baka igen så dagens tips är som rubriken lyder; brända mandlar! Jag gjorde det första gången någonsin igår, och körde då på Leilas recept som ni kan hitta HÄR! DEt är verkligen sinnessjukt enkelt och tar bara några minuter. Visst när Leila gjorde det på tvn såg det ännu enklare ut, men kan du steka korv kan du göra detta i princip. Och vem älskar inte Brända mandlar? Min kära sambo gör i alla fall det och de jag gjorde igårkväll är snart slut.



Sedan hör det ju som till att ha en brun gammaldags strut till mandlarna. Jag gjorde en enkel av brunt inslagningspapper, men ett fint tårtpapper eller vad du nu har hemma passar nog det med! En mycket perfekt liten present till någon som har allt ;)



Yummie! Det behövs nog inte mer ord om detta!

Måste dock även berätta att vi var på Luciasim på Njurunda simhall, så galet mysigt! Det är vad som gör att jag får min riktiga julkänsla, kanske för att jag tror jag varit med på varenda ett av Luciasimmen de senaste typ 12-13åren, sinnesjukt länge! Men så grymt mysigt med Lucia i simhallen, har ju ändå spenderat en stor del av mitt liv där! Och lilla Charlie han var en ängel och satt stilla i princip hela tiden!

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0