1 December: Pepparkakshus!

Publicerat: 2011-12-01 Kl: 22:49:34 | I kategori: Julgotta


Pepparkakshus är verkligen en viktig del av min julkänsla, och jag vill ha det (som mycket annat) klart till första advent, och visst stod det på hyllan då! Dock kom taket på själva huset på någon dag senare.. Men det är sånt man får ta ;)

Hjärtanen på sidorna är ett var till oss i familjen, en tradition min mamma alltid gjorde (men med bara mitt och min brors namn) och jag tycker är lite mysig så jag tar efter :) Egentligen ska de hänga i ett fönster men har inte kommit så långt!



Några små tomtar till min kyrka har jag inte heller, så den får minsan stå tom. Vi får låtsas att det är snöstorm och ingen tagit sig dit ;) För snö är det ju både på kyrkan (pudrat florsocker) och runt kyrkan (oätlig dekoration snö).

Inuti har jag satt två spotlights från ikea (15kr st) som drivs av batterier och inte blir varma :) Ljuset syns dåligt på bilden, men det ger lite mysighet här hemma :)

Vad är julkänsla för er?

/Simone
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0